Класи в салоні літака
Вартість авіаквитків залежить від багатьох факторів — від виду авіакомпанії (регулярна або лоу-кост), рівня аеропорту (головний або другорядний), часу вильоту/прильоту і навіть від дня тижня, в який ви робите покупку або летите. (Докладніше про те, як придбати вигідний квиток, читайте в нашій статті — «Дешеві варіанти авіаперельотів»).
Клас в салоні літака — це один з найважливіших параметрів, який значно впливає на ціну квитка.
Не всі знають про існування різниці між такими поняттями, як «клас обслуговування в літаку» і «клас бронювання авіаквитків», тому часто змішують їх. Спробуємо пояснити, в чому особливості кожного з них і як ці параметри позначаються на вартості перельоту.
Що таке клас обслуговування в літаку
Зазвичай салон літака ділиться на декілька «відсіків», які відрізняються між собою рівнем комфорту та сервісу. Їх прийнято позначати латинськими літерами, які зазвичай вказуються на квитку. Ціна проїзного документа залежить від обраного класу обслуговування.
Які бувають класи місць в літаку
Перший клас
Квиток в салон першого класу можна придбати далеко не на кожен рейс. Зазвичай такий клас обслуговування надається тільки на авіаперельоти між континентами.
Але пересічному мандрівникові перший клас в літаку навряд чи виявиться по кишені — за комфортабельні умови польоту і підвищену увагу персоналу доведеться викласти кругленьку суму.
За ці гроші вам можуть запропонувати розкладне крісло (на 180°), м'який диванчик або навіть справжнє ліжко. Супутниковий зв'язок, великий екран, вишукане меню та інші приємні бонуси входять у вартість такого квитка.
Крім того, авіакомпанія піклується про пасажирів першого класу не тільки в повітрі, але і на землі. VIP зал очікування, реєстрація без черги або в спеціальному терміналі, доставка до трапу на елітному авто — ось неповний перелік послуг, якими можуть скористатися пасажири в аеропорту.
Бізнес-клас
Авіаквитки бізнес-класу дешевші, ніж перший клас в літаку, а рівень комфорту зберігається на досить високому рівні. Хоча в цьому аспекті багато залежить від перевізника. Частина авіакомпаній пропонують бізнес-клас як альтернативу першому, для пасажирів з «особливими» запитами. А в деяких авіакомпанії (частіше усього вітчизняних) різниця з економ-класом полягає тільки у відношенні персоналу і більш різноманітному меню.
Крісла в салоні такого типу можуть розкладатися на 180° (паралельно підлозі — fully flat seat і під невеликим кутом до підлоги — angled lie flat seat, ширина сидіння 46-58 см, крок крісла 140-170 см), а також на 160° (cradle seat, ширина сидінь 44-86 см, крок крісла 84-202 см).
Свій особливий статус пасажири бізнес-класу зможуть відчути вже в аеропорту: їх зареєструють за окремою стійкою, запропонують відпочити в приємній обстановці Lounge zone (спеціального залу очікування) і доставлять на борт окремо від інших пасажирів.
Безкоштовні напої, свіжі газети і Wi-Fi на борту допоможуть скоротати час в польоті.

Економ-клас
Назва цього класу обслуговування в літаку говорить сама за себе — за рахунок більш низького рівня комфорту ви можете значно заощадити на вартості авіаквитка.
Розташування в середній або задній частині літака, більш вузькі крісла (їх ширина зазвичай від 43 до 46,4 см) з кроком від 74 до 91 см, мінімальний набір безкоштовних послуг на борту — все це дозволяє перевізникам істотно знижувати ціну на квитки економ-класу.
Однак для тих, хто не звик до розкоші, економ-клас запропонує прийнятні умови для перельоту: відкидний столик на кожному кріслі, чай і каву, а на великих відстанях — набір постільних приналежностей і ланч. Список послуг і зручностей у різних перевізників буде відрізнятися, тому при виборі компанії обов'язково поцікавтеся, що входить у вартість квитка. У багатьох з них виділяють ще один специфічний клас, який за ступенем комфорту знаходиться між бізнес-класом і економ-варіантом. Він може називатися «покращений економ», «економ-преміум» і т. п.
Затримали чи скасували рейс? Наші партнери CompensAir відновлять справедливість, відшкодують вам витрати та компенсують моральну шкоду!

Класи бронювання
Клас бронювання — це умови тарифу, згідно з яким ви користуєтеся авіаквитком. Вони регламентують порядок обміну та повернення квитка, обмеження по часу замовлення та викупу.
Класифікація класів бронювання дуже приблизна, так як кожна авіакомпанія визначає ці правила індивідуально. Але є одна загальна і очевидна тенденція: чим дешевший квиток, тим суворіші умови бронювання.
В авіаквитку клас бронювання вказується в полі — Class і може позначатися латинськими літерами O Q N T V H K M B Y.
Наведемо найбільш поширені розшифровки деяких класів бронювання.
P — перший клас рівня преміум;
F — перший клас;
A — перший клас зі знижкою
J — преміальний бізнес-клас;
C — бізнес-клас;
D, Z, I — бізнес-клас зі знижкою
W — преміальний економічний клас
S, Y — економічний клас
H, N, Q та ін.— економічний клас зі знижкою
V — економічний клас зі знижкою (молодіжний тариф)
Є ще групові та човникові тарифи економ-класу, при яких бронювання не дозволено або відбувається за певних умовах (X, E, U, G).
Знаючи, що таке клас бронювання авіаквитків і в чому різниця між класами обслуговування в літаках, ви зможете врахувати всі нюанси при виборі квитків і зробити найбільш вигідну покупку.