Бонусні програми для часто літаючих пасажирів
Щоб прив'язати до себе пасажирів, авіакомпанії розробили і з кожним днем покращують програми для пасажирів, що часто літають. Програми лояльності можуть називатися по-різному: програма по милям, програма преміювання пасажирів, бонусна програма авіакомпанії, програма для пасажирів, які часто літають (англ. frequent flyer program). Основне їх завдання — заохочувати пасажирів, що часто літають, користуватися послугами саме цієї авіалінії.
Кожна велика авіакомпанія, за винятком бюджетних авіакомпаній (low-cost), розробила свою бонусну програму для польотів і «суміжних» структур, готелів, автомобільних прокатних контор, магазинів і т. д.
Приклади деяких програм:
- Miles & More від Lufthansa (спільно з LOT і Swiss International Airlines)
- Executive Club від British Airways
- Flying Blue від Air France (спільно з KLM і Air Europa)
- Панорама клуб від МАУ (Міжнародні авіалінії України)
Бонусні програми авіаперевізників приблизно однакові: за кожну виконану в повітрі милю ви отримуєте певну кількість балів, яку потім зможете обміняти на квиток або які-небудь послуги. Подібні милі іноді називають бонусними милями.
До бонусів прив'язуються, як до дисконтних карток в магазині, — здається, що ти завжди у виграші, хоча насправді на сусідній вулиці може бути дешевше навіть без знижки.
Щоб стати учасником бонусної програми, необхідно заповнити спеціальну форму-заяву та передати її в авіакомпанію або зареєструватися онлайн на сайті авіакомпанії. Для того, щоб політ був зарахований, у систему бронювання повинен бути внесений номер учасника. Тому при бронюванні або оплаті квитка вносіть свій номер у вказане поле і ваші милі будуть зараховані після польоту. Технічно номер учасника може бути внесений у будь-який час до початку польоту — зокрема, через контакт-центр авіакомпанії або при реєстрації на рейс.
Якщо ви подорожуєте економічним класом, то накопичення миль практично немає.
Затримали чи скасували рейс? Наші партнери CompensAir відновлять справедливість, відшкодують вам витрати та компенсують моральну шкоду!
Зібрані в достатній кількості милі учасник програми може обміняти на безкоштовний переліт або підвищення в класі обслуговування (наприклад, з економічного класу на бізнес-клас). Можна також скористатися послугами партнерів — накопичені авіамилі можна обміняти на проживання в готелі, оренду автомобіля і навіть просто на товари. Хоча, найоптимальніший варіант — витратити їх на авіаквитки.
Учасники елітного рівня отримують додаткові переваги і пільги, найпоширеніші з них — доступ в спеціальні комфортабельні зали очікування в аеропортах («лаунджі»).
Крім доступу до зони підвищеного комфорту «лаундж», учасник програми має пріоритет у списку на посадку, збільшення безоплатної норми багажу та нарахування більшої кількості миль за польоти. Крім того, багато програм видають своїм елітним учасникам сертифікати («ваучери») на підвищення класу обслуговування, а також продовжують термін дії миль.
За кордоном, особливо в США, поширена практика конвертації миль/балів однієї програми в іншу. Цей процес спрощується завдяки існуванню програм лояльності в різних галузях. Милі авіакомпаній можна конвертувати в окуляри або бали програм готельних мереж, або бонуси від компаній кредитних карт, і навпаки. В результаті підвищується цінність цих «умовних одиниць» для клієнтів всіх цих підприємств.
Якщо ви є учасником однієї з бонусних програм авіакомпаній, свіжі акції та пропозиції можете отримувати на свою електронну скриньку, що дуже зручно!