Порівняння регулярних та бюджетних (low-cost, лоукост) авіакомпаній:
Регулярні авіакомпанії
|
Бюджетні авіакомпанії
|
Безкоштовні газети, харчування, напої
|
Платні газети, харчування, напої
|
Розподіл місць
|
Посадковий талон без місця
|
Бізнес-клас
|
Загальний салон
|
Висока допустима вага багажу
|
Жорсткі обмеження по багажу
|
Великі аеропорти
|
Другорядні аеропорти
|
Вильоти денні
|
Вильоти рано вранці або пізно ввечері
|
Прямі рейси і з пересадками
|
Тільки прямі рейси
|
Бізнес-зали
|
Загальний зал
|
Продаж on-line і off-line (авіакаси)
|
Тільки on-line продаж
|
«Гнучкий» квиток (обмін, повернення)
|
«Не гнучкий» квиток
|
Бонусні програми для часто літаючих пасажирів
|
Немає подібних програм
|
Затримали чи скасували рейс? Наші партнери CompensAir відновлять справедливість, відшкодують вам витрати та компенсують моральну шкоду!
Розглянемо докладніше бюджетні авіакомпанії.
Ідея таких компаній зародилася в США на початку 1990-х, потім подібні компанії з'явилися в Європі і почали активно розвиватися. Дискаунтерами або лоукост компаніями називають перевізників з низькими тарифами на авіаквитки. Іноді вартість квитка може опускатися до 10 євро, але такі дешеві перевезення тягнуть за собою відсутність сервісу «в небі і на землі».
Чому ціна така низька?
Відповідь проста: зниження витрат на обслуговування літаків і на кожного пасажира, а також збільшення «годин нальоту» кожним літаком.
Існує думка, що компанії лоукост купують старі літаки і літати ними небезпечно. Це міф! Загальновідомі бюджетні перевізники використовують нові нормальні літаки одного класу (зазвичай Boeing 737 або Airbus A320), тим самим знижуючи витрати на ремонт та обслуговування техніки, а також на навчання технічного і борт-персоналу.
Зниження витрат досягається шляхом використання вторинних або другорядних аеропортів, які знаходяться в передмісті. Тим самим істотно знижуючи витрати на прийом і стоянку літака. Плюс рейси вилітають або рано вранці, або пізно ввечері, так сказати «не бізнес-час».
Знижена витратна стаття з продажу квитків. Відсутні авіакаси або офіси-представництва. Квитки купуються через Інтернет, також там проходить реєстрація на рейс пасажирів і багажу. Куплений квиток «не гнучкий»: обміняти його можна насилу і з доплатою, а от здати практично нереально.
У деяких авіадискаунтерів відсутні номери місць в посадочних талонах. Це спрощує обробку та облік квитків, а також економить час при посадці пасажирів.
Що стосується сервісу на борту, то його практично немає. Харчування та напої тільки за гроші.
Ручна поклажа, як і багаж, обов'язково перевіряється на відповідність нормам по вазі і розмірам. Навіть за незначну невідповідність вам загрожує штраф. Регулярні ж перевізники можуть закрити очі на пару кілограм зайвої ваги.
Список основних Low-cost авіакомпаній, які літають з України: